Klima aletinin tarihi beşeriyet denli eskidir. İlk insanlar üzeri ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor bulmak yürekin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hâkim derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak yürekin kez gücü ile çallıkışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kellelandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk kocaman yararlanma düzını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her zaman 20 derecedir” ilanını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam fail beceri vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kellelandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini kontrol fail bir süreçtir. Hasetmüzde insanlar, henüz keyif ve verimkâr yaşayabilmek yürekin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima fazla olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut konuyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı itibar etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok başkalık oldu. Daha çok klima bulunmayan konuyerlerinde kimse çallıkışmak istememektedir. Önce konuyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de mübrem konfor aygıtı olmuştur. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece edebiyat ferahlamak yürekin kullanılan bir aygıt olmaktan çıharemp, kışın da ısınmak yürekin tercih edilen aygıt yapmıştır. Klima yararlanma allıkışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye kellelamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği içinsında tüketicilerimiz hüküm ita sürecinde oldukça karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın allıkınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana mütenasip seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin sağlamlanamaması, yakın montaj uygulamalarının konstrüksiyonlmaması kabilinden nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın ahiz maliyetinin nispetle pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate allıkınmalıdır. Klima aygıtı satın allıkınmadan önce bu kriterler dikkate allıkınarak ıvır zıvır bir tetebbu konstrüksiyonlmalıdır.