Logo nedir? Lügat anlamı olarak gerçeklik mukabillığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak kârletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği kadar, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda lügat anlamının haricinde, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan kişi yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı bayağı önemlidir. öteki taraftan logo tasavvur çhileışmasını meydana getirecek kişi yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çhileışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, kârletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş düzı ile faaliyette mevcut şirketler kucakin elan çok tercih edilebilir. Yekta bir sektörde etkinlik gösteren kârletmelerin ekseriya logoları sektörü özümleme eder. Lakin ansızın çokça sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda benzemek imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler kucakin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan fiilen bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza oturaklı adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çhileışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir çehrete tanınmasını sağlayıcı kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, zorlamasız anlaşılır, yolırlanması zorlamasız, muhtemel evetğunca azca adetda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çyeksan baskı ve bölge tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya büyük zarar verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine oranlı olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katınöbet gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem üstelik akılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da şirket kucakin logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu olgun çok önemlidir.