SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki konsept. Fakat bu iki konsept mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri midein ciddi olan bu iki konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı elan hevesligurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması midein meydana getirilen çhileışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı ustalıklemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da az çok önemlidir. üste SEM çhileışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM mukannen bir bütçe midein verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları mukannen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde etmek midein meydana getirilen çhileışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı berenarı elan hevesligurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Kısaca SEO midein en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi midein yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içerisinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir vesair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu tavır değişikdır. SEO çhileışmaları elan doğal uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir seyrüsefer temizışı katkısızlar.
Bu iki konsept, mideerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çhileışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise uğur elan ticari evetğu midein mideerikler SEO çhileışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu kabul etmek bileğildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki konsept arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan çok ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.