Kişinin yaşadığı topluluk içre değeri olan , kudret, ekonomi ve özge davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tüyöneten.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belirli gelişmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değhizmetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok teşhismı dokumalabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin fakatçlarına yakışır ) değhizmetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis bakarak;
· Eğitim bilimi bir süreçtir.
· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde değhizmettirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değhizmetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç bel kemiği öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı tüm kültürler bağırsakin özdeşdır. Fakatçların içeriği ve öğrenme bağırsakin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak değhizmetebilir, ancak sürecin doğbeyı değhizmetmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birgeniş filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna konusunda farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen standart teşhismı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış değhizmetikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içre eğitime konusunda temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değhizmetikliği” ve “süreç” kabil kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim bilimi, beşer bağırsakin hayat boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere yakışır olabileceği kabil istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin hizmetletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kabil gelişigüzel de olur. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri kabil mekânlarda maruz eğitim formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. Yani eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim cereyan etmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belirli bir plan ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise spontane gelişen hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir tip olarak ele aldatmaındığında ise eğitim sisteminin üç bel kemiği ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Kök; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabil fiziksel unsurlardır. Süreç; mektep içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, izin, imtihan özları kabil matlup davranış değhizmetiklikleridir.